Les empreses tenen un paper essencial en la societat actual i en el futur del món tal com el coneixem. Per a aquelles que vulguin prendre’s seriosament la seva contribució al desenvolupament sostenible, us donarem cinc recomanacions per poder implementar al vostre negoci.
1.Defineix un propòsit per a la teva empresa i fes-ho realitat:
Les empreses tenen una missió de complir a la societat a què pertanyen. Per això, és important que decidim quina volem que sigui la nostra contribució als objectius de desenvolupament sostenible definits per l’ONU. Aquest propòsit ha de ser realista, accionable i evolucionar amb el pas del temps.
2.Aposta per un nou model de lideratge i governança:
El líder ha d’exercir un model de governança que busqui l’equilibri entre les necessitats dels grups d’interès i els objectius de negoci; que aposti per la transparència i per un comportament ètic, evitant conflictes i crisis; i que estigui alineat amb el propòsit corporatiu i sigui capaç de diferenciar-se de la competència.
3.Construeix una marca amb valors:
La reputació d’una marca no només se centra en un bon producte o servei: els consumidors valoren cada cop més el seu compromís amb el planeta a l’hora de prendre la seva decisió de compra, i també els inversors exigeixen a les seves participades que els seus diners serveixin aportar un impacte positiu al món en què vivim. Per això, és essencial que l’empresa base la seva activitat en valors autèntics, que sigui capaç d’impulsar moviments socials i mediambientals que connectin amb els valors de la societat.
4.Tria proveïdors que t’ajudin a generar un impacte positiu:
Escollir proveïdors que es guiïn per valors ètics, sostenibles i humans, i distribuïdors compromesos amb el medi ambient, determinarà el nostre impacte a la societat. Establir un sistema d’aliances amb proveïdors que comparteixin els nostres valors és clau per provocar un canvi capaç de regenerar el sistema.
5.Persegueix la innovació des del consum responsable i la circularitat:
Una empresa que vol mantenir-se connectada amb els canvis i les tendències que marquen la societat i l’economia, es troba sempre en estat de transformació, escoltant els mateixos consumidors, buscant constantment nous processos, metodologies i productes.
Més informació a la pàgina de BIOSPHERE.
Leave a Comment